maandag 27 februari 2012

Bijna klaar maar nog niet helemaal.

Kijken en schrijven.

Als ik s'ochtends in mijn atelier kom heb ik een vast ritueel. Altijd spannend is de binnenkomst... Hangen ze nog? Is het goed? Krijg ik zin?
En dan.. jas uit,kachel, lichten en internet aan, luxaflex open. Ondertussen kijk ik NIET naar m'n beeld. Koffieapparaat aan en dan ga ik rondlopen en kijken. Eerst 'als toevallig' dan 'voorzichtig' en dan kijk ik als een havik. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Ik voel me dan ook heel streng en scherp. Aantekenboekje in de hand en opschrijven wat anders moet, slecht is, niet klopt, raar is... Daar ik aan ga werken die dag.
Het is zondagavond dat ik dit schrijf, morgenochtend ga ik weer en om 11.30 komt de gieter om de dames te verzagen!
Verder nieuws volgt.
Aantekeningen


Geen opmerkingen: