dinsdag 21 februari 2012

De laatste week.

Het is de laatste week waarin ik kan werken aan mijn Vliegende Dames.
Ik heb eigenlijk nog geen titel bedacht ik vandaag. Het beeld wat buiten komt heet gewoon "De Bast". Het is een bast en de school heet ook "De Bast", logisch.
Bij de presentatie van het schetsontwerp had ik de volgende motivatie:
"Ik heb ervoor gekozen om hier zwevende beelden te plaatsen, zodat ze vanaf meerdere plaatsen te zien zijn, de route in de aula niet beperken en toch een fors formaat hebben.
Ze zweven, ze hebben contact, ze zijn vrij en in balans.
Het is alsof ze zweven op de energie van het gebouw, de ruimte.
De plaats waar ze hangen is ook vanaf buiten al te zien. Het is licht, hoog en ruim, waardoor de silhouetten van de figuren zichtbaar zijn.
Ze drukken plezier uit."  
 Dat is nog steeds de motivatie en zo zien ze er ook uit! 
Point of view.

Vandaag werd ik gebeld door het Dagblad van het Noorden. Er komt morgen of overmorgen een stukje naar aanleiding van een hele mooie foto die Jan Bouwman in mijn atelier van mij maakte.  Dank Jan!
Foto door Jan Bouwman
De journalist had nog niet genoeg informatie dus werd het een telefonisch interview... zenuwen!
Maar het is goed om te praten en dingen uit leggen, woorden geven aan ideeën en vormen.
Mijn beelden drukken plezier uit, dat is echt belangrijk. 
Mensen kunnen niet vliegen maar wat zou het fantastisch zijn! Wie heeft die droom niet gehad? Die wind, die energie, het gevoel van vrijheid. Heerlijk!
Als ik met m'n model bezig ben vraag ik vreselijke houdingen, bijna niet te doen. Ik wil precies zien hoe het zit en dan zet ik de waarheid naar m'n hand. 
Het moet er uitzien of het kan. Als je Donald Duck een hond uit ziet laten vind je dat ook niet vreemd.....

Detail

Detail

Zoekplaatje...

Geen opmerkingen: